Barion Pixel

Okosvíz – frissesség és tisztaság a poharunkban

A Glaceau Smartwater egy okosvíz márka, amelyet az Energy Brands, a Coca-Cola Company leányvállalata birtokol. Az Egyesült Államokban 1996-ban indult útjára, és 2016-ra az öt legtöbbet eladott palackozott víz márka közé került az országban, 2017-ben közel 830 millió dolláros forgalommal.

A Smartwater desztillációval készül, amelynek során eltávolításra kerül a legtöbb szervetlen szennyeződés, és a természetesen oldott ásványi anyagok is. Ezután adnak hozzá bizonyos ásványi anyagokat, mint például kálium, kalcium és magnézium.

A termék elérhető számos országban, köztük az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Indiában, Ausztráliában, Argentínában, Kínában, és még sok más helyen.

A márka számos változattal rendelkezik, beleértve a Sparkling Green Apple-t, a Lemon-t, valamint a Berry & Kiwi-t. 2020-ban további négy ízvariáció került bevezetésre, a Cucumber Lime, a Strawberry Blackberry, a Pineapple Kiwi, és a Watermelon Mint.

A márka globális nagyköveteként Jennifer Aniston 2008-tól 2020-ig szolgált, majd 2020-ban átadta a stafétát Gal Gadot-nak. 2022 júniusában Zendaya lett a Glaceau Smartwater globális márka nagykövete, és részt vesz a „Smart Solutions: Global Water Challenge (GWC)” kampányban.

A csomagoláson korábban egy aranyhal képe volt látható, korábban pedig egy vidra szerepelt.

2018-ban a Foodwatch Germany nevű fogyasztóvédelmi csoport a Golden Windbeutel díjjal jutalmazta a Smartwatert a „legpimaszabb hazugság az élelmiszer reklámozásban” kategóriában. A csoport szerint a Smartwater csak egyszerű víz, amelyet tudományosnak hangzó, de teljesen felesleges előállítási folyamat reklámozásával értékesítenek, akár hétszeres áron az átlagos vízhez képest.

A Coca-Cola Company visszautasította a kritikákat, azt állítva, hogy minden élelmiszercímkézési szabálynak megfelelnek, és a Foodwatch csak azért díjazta őket, hogy felhívja magára a figyelmet.

Magyarországon az okosvíz szintén bevezetésre került, és a Dívány nevű portál egy összetett tesztben járta körbe a terméket. A teszt során kiderült, hogy az okosvíz gyakorlatilag ugyanolyan, mint a hagyományos víz, és az ízénél sem tapasztaltak nagy különbséget. A tesztelőknek logikai feladványokat is feladtak, és érdekes módon azt találták, hogy a vízivás után a válaszok kreatívabbak és magabiztosabbak lettek. Az okosvíz különlegességét a tiszta ízében látják, amelyet a lepárlás és az ásványi sók hozzáadása biztosít.

A Glaceau Smartwater tehát nem csupán egy átlagos palackozott víz; az innovatív technológiával és a Coca-Cola hátterével kombinálva igyekszik elhozni a tiszta és finom íz élményét azok számára, akik kicsit többet várnak el a vizüktől. A gluténmentesség azonban egy fontos szempont, az érintettek számára.

A környezetvédelmet mindenképp szükséges figyelembe venni, és lehetőség szerint a műanyag palackos termékek vásárlását kerülni kell. Megoldás lehet erre saját palack, amit előre meg lehet tölteni vízzel. A műanyag palackot, amennyiben elkerülhetetlen a vásárlás, szelektíven kell gyűjteni.

Próbáld ki boltunkban a Smartwatert, oszd meg tapasztalatodat facebook vagy insta oldalunkon. Ha tovább informálódnál, a témához kapcsolódó hasznos gluténmentes tippeket és trükköket bejegyzéseinkben olvashatsz!

Ha téged is érint a coeliakia, vagy csak kipróbálnád a gluténmentes táplálkozást, vásárolj nálunk vagy látogass el budapesti shopunkba (1132 Budapest, Csanády u. 4/B.). 

Ha hiányolsz valami infót, ami még segíthet: lépj velünk kapcsolatba!

Írj nekünk!

Név(Kötelező)
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük